top of page

הרצאה והקרנת סרט על ד״ר אלכסנדר לואן עם יניב גפנר

השבוע העברתי ערב למטפלות ומטפלים בביוסינתזה, שכלל הקרנת סרט על ד״ר אלכסנדר לואן, רופא אמריקאי, מאבות הפסיכותרפיה הגופנית ומחבר ספרים רבים בתחום. הערב כלל גם הרצאה שלי על החוויה שהייתה לי כמטופל שלו, על דרכי העבודה שלי היום כפסיכותרפיסט ומטפל בביוסינתזה, ועל הדרכים בהן אני משלב עקרונות ותרגילים של לואן בקליניקה.

חלקים נרחבים מהביוסינתזה נבנו על הרעיונות של ד״ר לואן. דוויד בואדלה שאב ולמד רבות מלואן, למרות שבשיחה שלי איתו, לא חסך גם ביקורת רבה על צורת עבודתו. בואדלה כתב על לואן:

״ד״ר אלכסנדר לואן הרחיב ופיתח את עבודתו של [ווילהלם רייך] בדרכים רדיקליות רבות… באמצעות השפעתו, הידע על העקרונות והפרקטיקה [של הפסיכותרפיה הגופנית] התפשטו בצורה נרחבת בארצות הברית ובמקומות אחרים…״ [לואן] הוכיח עצמו כהוגה יצירתי מאוד...

״ד״ר לואן הצליח לאסוף את החוטים המשוחררים שרייך השאיר אחריו… האופטימיות של [לואן] מהולה בזהירות של מטפל שיודע מניסיונו, את הקשיים והמכשולים בדרך לחיים מלאים ומאושרים יותר. יחד עם זאת, מעיינות הבריאות הקיימים בתוכנו - ונראה שכל מטופל שקיבל את ההשפעה של הטיפול האנרגטי של ד״ר לואן, הצליח לגעת בהם - ממשיכים להדהים ולהוכיח, כי האופטימיות שלו אכן מקורקעת בהבנה עמוקה של המצב האנושי״.

אני עדיין מרגיש את ההתרגשות מאותו ערב.

העבודה של ד״ר לואן מהווה חלק בלתי נפרד מחיי האישיים והמקצועיים. הטיפול שעברתי עימו חיבר אותי מחדש לגופי, שינה את תפיסת עולמי והיווה התחלה של תהליך שינוי עמוק שהוביל אותי להיות המטפל שאני היום.

עבורי לואן היה אדם מלא חיים. הוא חי את מה שכתב ולימד. הרגשתי את זה בדרך בה הביט בי, דיבר אלי, נגע בי. לואן תמיד היה שם כדי לתמוך, לכוון, לעודד וכן, גם לדחוף. האסרטיביות שלו הייתה מסוג שלא הכרתי. הייתה בה איכות מיטיבה, איכות של אהבה.

תודה גדולה לכל אחת ואחד שהגיעו לערב המיוחד הזה. תודה שהגעתןם עם ראש פתוח והסכמתןם לפגוש את כל מה שעלה. עבורי זו הייתה חוויה מעצימה ומלאת משמעות. כיף להיות חלק מקהילה צומחת ומחוברת!

Recent Posts
bottom of page